Suport și IMPACT pentru tineri: Bursele brâncovenești la prima ediție

Bursele brâncovenești sunt un proiect al bisericii noastre, care încurajează performanța elevilor de liceu cu rezultate școlare bune dar posibilități financiare reduse. Dorința noastră este de a construi o rețele de sprijin pentru tinerii comunității, în cadrul căreia aceștia să se simtă încurajați să își dezvolte abilitățile, să investească în pregătirea lor profesională și să se implice activ în viața comunității.

Pe lângă bursa anuală de 1.200 lei, bursierii noștri s-au bucurat în prima ediție a acestui proiect și de diverse facilități și oportunități: consiliere vocațională, sprijin logistic (calculatoare), dezvoltare prin voluntariat, susținere comunitară.

20200607 transa 3logo

Feedbackuri de la bursierii anului școlar 2019-2020:

CEZARA este absolventă a școlii postliceale sanitare și va avea în curând examenul de licență. Cu seriozitatea și puterea de muncă ce o caracterizează, cu inima ei de o generozitate maximă, mereu zâmbitoare și încurajatoare, tot în curând va deveni un cadru medical de nădejde.

„Am intrat în acest proiect cu ajutorul Asociației Doamna Maria Brâncoveanu, care m-a ajutat în realizarea ultimului an de școală postliceală. Acești oameni sunt minunați! Pe lângă bursă pot să zic ca am primit darul de a face parte dintr-o mare familie, în care se întâmplă multe lucruri frumoase!” (Cezara)

20200609 Cezi foto

+++++++

NICOLETA este o fire luminoasă și comunicativă, dornică mereu de cunoaștere. Îi place enorm să citească, să gândească, să compună, dar și să relaționeze și să se implice pozitiv în viața celor din jur. A adunat 226 de ore în cele 5 tabere din proiectul „Tabăra din satul meu” din vara 2019, unde și-a dovedit din plin talentele și implicarea. Este în fața bacalaureatului și își dorește să urmeze facultatea de Litere, pentru a activa în direcția celor două iubiri ale vieții ei: literatura și copiii.

„Am fost întotdeauna un copil curios, dornic să cunoască cât mai multe. Mi-am dorit mereu să particip la proiectele la care aveam ocazia, fără să ezit, cu o dorință nestăvilită de dezvoltare, de cunoaștere. Mereu implicată în diverse activități, am încercat să dau tot ce am mai bun participând la concursuri și festivaluri de poezie sau proză scurtă, la olimpiadele școlare sau cântând la diverse evenimente ale liceului meu și mai ales am încercat să obțin rezultate cât mai bune pe parcursul meu școlar.

Anul acesta a fost mai greu pentru mine, fiind clasa a XII-a, gândindu-mă la examenul de bacalaureat care mă așteaptă și până la urmă la viața care îmi stă în față, la decizii, la Universitate și zborul către o nouă etapă a vieții.

În tot zbuciumul meu sufletesc și îngrijorarea mea, această minunată Bursă Brâncovenească mi-a fost de un mare ajutor, atât financiar, cât mai ales prin sprijinului emoțional. Datorită acestui ajutor am putut să îmi procur materiale necesare să învăț pentru examen, fiind o mare necesitate în nevoia mea de a-mi ușura părinții de efortul pe care îl fac pentru educația mea.

Voința este cheia de a urca spre excelență, sunt conștientă de acest lucru și lupt pentru a ajunge prin muncă să îmi construiesc un viitor luminos și să pot la rândul meu să dăruiesc lumină.

Pe lângă sprijinul financiar am primit suportul moral, îndrumare, ajutor, încredere, îmbrățișare și o familie ce m-a ajutat enorm în acest parcurs al devenirii.

Vă mulțumesc tuturor pentru acest sprijin, pentru mine înseamnă enorm! Și cred că fiecare copil sau tânăr are nevoia să știe că are o oază de liniște, de unde să își primească puterea, așa cum primesc și eu în îmbrățișarea și sprijinul acestor oameni minunați!” (Nico)

20200612 Nico foto

+++++++

ROXANA e cea mai tânără dintre bursierii noștri și ne impresionează mereu prin ambiția și seriozitatea ei, prin dorința de a se implica și de a nu lipsi niciodată de la activități. Nădăjduim să îi putem fi alături și în anii următori de liceu.

„Această bursă este un mare ajutor pentru mine, deoarece suntem o familie numeroasă și toți la școală. Părinților mei le este greu să ne ajute pe toți, dar suntem foarte importanți pentru ei, așa că fac eforturi foarte mari ca să facă față. Mă bucur că prin această bursă le pot reduce cheltuielile pentru școala mea. Mă face să mă simt mândră de mine atunci când văd că sunt apreciată. Întotdeauna am fost cu grija de a nu-mi dezamăgi părinții. În acești 9 ani ai mei de școală mereu le-am adus diverse diplome și medalii. Cu mici eforturi, se poate! Dacă îți dorești să fii apreciat, o să lupți să ajungi acolo unde îți dorești. Țin să vă mulțumesc tuturor celor care ne ajutați și mulțumesc pentru sprijinul acordat! 🤗🤗😘 (Roxana)

20200610 Roxi foto

+++

Pe ȘTEFAN l-am cunoscut în #TabăraDinSatulMeu, ediția de la Șoarș. Am remarcat firea lui calmă și răbdătoare, dar și dorința de a afla mereu mai multe, de a aprofunda și de a se autodepăși. Un bun leader, serios și responsabil, își câștiga ușor autoritatea în fața coechipierilor. Este, de asemenea, un voluntar de bază în activitățile Grupului de cateheză Sf. Ierarh Nicolae din satul lui. Își vede viitorul profesional fie în poliție, fie în învățământ.

Bursele Brâncovenești sunt o resursă importantă în sprijinirea noastră, îmi place această inițiativă care pune o piatră la temelia unui viitor mai bun pentru noi, elevi și studenți dornici de-a ne îndeplini visele.

Din punctul meu de vedere acest proiect merită susținut… De ce?

În primul rând: ne demonstrează nouă, tinerilor din Țara Făgărașului, că există oameni buni care doresc ca noi să performăm în ciuda sistemului deficitar.

Din altă perspectivă, trebuie să se conștientizeze faptul că și noi la rândul nostru ne vom aminti cu nostalgie de aceste momente de bucurie în care am fost sprijiniți, iar la rândul nostru vom încerca să ajutăm și noi generațiile viitoare, așa cum oameni cu sufletul mare ne-au ajutat și pe noi!

Mulțumim ADMB și Bisericii Brâncovenești pentru tot!😊” (Ștefan)

20200611 Stefan foto

+++++++

Și cu RALUCA am făcut cunoștință în #TabăraDinSatulMeu – ediția Șoarș. S-a remarcat dintru început prin seriozitate și așezare, atenție față de cei din jur și implicare. Așa că ne-am bucurat când ne-a fost recomandată de părintele paroh Ciprian Adomnicăi pentru candidatura la Bursele noastre, fapt care atestă interesul ei pentru educație și dezvoltarea personală.

În viața mea acest proiect are o însemnătate aparte. Aș dori să le mulțumesc celor care au avut  ideea aceasta minunată și celor care au susținut-o! Pe mine personal m-a ajutat foarte mult în achiziționarea de cărți, rechizite și uniforma școlară. Le mulțumesc tuturor celor care au dorit să ne sprijine și celor care au crezut în acest proiect, care este într-adevăr un real succes!” (Raluca)

20200617 Raluca

+++++++

20200623 Andrei foto1„Sunt foarte fericit ca beneficiar al proiectului „Bursele Brâncovenești” și foarte mulțumit de roadele lui asupra mea! Prin activitățile în cadrul Asociației Doamna Maria Brâncoveanu am descoperit că, având sprijin și ajutor, ne putem descoperi abilitățile și talentele pe care până acum poate nu le știam, sau nu le cunoșteam în totalitate. Spre exemplu așa mi-am descoperit eu în mare parte ceea ce pot face acum! Cu ajutorul activităților și al bursei am reușit să aprofundez mult tot ceea ce ține de pictură, această pasiune pe care mi-am descoperit-o, și am reușit să îmi cumpăr și materialele necesare!

Mulțumesc tuturor persoanelor care sprijină acest proiect!💖” (Andrei)

ANDREI este unul dintre voluntarii de bază ai asociației noastre și are deja 2 ani vechime. Este primul elev de-a 8-a care s-a înscris în ADMB, considerând că implicarea în dezvoltarea personală și voluntariat nu e mai puțin importantă ca pregătirea pentru evaluarea națională. Și a reușit să le împlinească cu brio pe amândouă, progresând enorm: de la copilul timid și tăcut, a ajuns anul trecut să intre în echipa voluntarilor „Tabăra din satul meu”, iar anul acesta să coordoneze un atelier de creație. Suntem mândri că îl putem susține prin #BurseleBrâncovenești.

+++++++

BURSELE BRANCOVENESTI implica teÎn ciuda dificultăților financiare ale acestei perioade, nădăjduim ca acest proiect să continue și să putem alcătui împreună o rețea de suport și în următorul an.

Dacă vreți să faceți parte din familia care vrem să sprijinim și anul viitor asemenea tineri care au nevoie de noi, dați-ne de veste!

Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre ediția de anul acesta, găsiți aici ghidul de finanțare pentru anul școlar 2020-2021: https://bisericabrancoveanu.wordpress.com/bursele-brancovenesti/

În numele echipei de proiect,

Natalia Corlean

Lasă un comentariu